serwisy tematyczne
Katalog rozwiązań
Newsletter
aktualnosci

11.02.2009
Przyszłość radia w Internecie?

Grupa Deloitte stwierdza, że rok 2009 może być przełomowy dla rozwoju radia.

Aktualnie Internet jest najpopularniejszym medium nie tylko w Polsce ale i na całym świecie, dzięki czemu wypiera z rynku stare media, takie jak prasa drukowana czy telewizja. Szybki rozwój Internetu umożliwia pobranie z sieci, w większości bezpłatnie, filmów czy muzyki. Dla większości Internautów fakt, że działalność taka jest nielegalna nie stanowi żadnego problemu.

Radio nie powinno obawiać się Internetu – większość z 2,5 mld odbiorników i 44 tys. stacji radiowych jest analogowa. Właściciele stacji radiowych od zawsze stawiali na współpracę z Internetem – obecnie ponad 10 tys. stacji radiowych dostępnych jest w sieci.

Trzy  polskie serwisy radiowe (Miastomuzyki.pl, Tuba.fm oraz Eska.pl)  mogą łącznie pochwalić się ponad milionem użytkowników miesięcznie.

Dzięki tak powszechnemu dostępowi do Internetu radia może słuchać coraz więcej użytkowników sieci a także telefonów komórkowych. Istotny jest również fakt, że coraz więcej pracowników firm z dostępem do Internetu korzysta z wirtualnego radia podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Zdaniem specjalistów z firmy Deloitte, radio internetowe dopiero rozpoczyna podbój Internetu i już wkrótce może stać się jego nieodłącznym elementem, ożywiającym wirtualną przestrzeń.

Źródło: Redakcja portalu spoleczenstwoinformacyjne.pl



Dodaj komentarz
Twoje imię(*):
Komentarz(*):
 
Wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności
Projekt: 2BITS